Kjøpsbetingelser
Vennligst les igjennom våre kjøpsbetingelser før du bestiller. Det gir en trygghet både for deg og oss.
Bestilling
Det er lett å handle på nettet. Så snart du har sendt din bestilling til oss vil du motta en bekreftelse på dette via e-mail. En av de tingene vi utmerker oss på er rask ekspedering og vi ekspederer alle ordre innen 24 timer om vi har på lager. Er varen en bestillingsvare eller tomt, vil du få rask tilbakemelding. I tider med stor pågang, som i desember eller i stevnesessongen, kan det ta noen ekstra dager. Grunnen til at vi trenger din e-mail adresse er for at du skal få en ordrebekreftelse og med det en ekstra mulighet til å kontrollere at kjøpet er riktig og med det mulighet til å endre din bestilling i etterkant.
Du er selvfølgelig også velkommen til å sende din bestilling på mail til butikken@stallhoymyr.no. Om du ønsker en personlig service, kan du ringe inn din bestilling mellom kl. 09:00 og 20.00. Er du under 18 år kan du bare handle hvis du får en myndig, for eksempel en foresatt, til å foreta handelen for deg.
Vi gjør oppmerksom på at vi kan bli utsolgt på enkelte varer. Disse blir ikke automatisk ettersendt, men må igjenbestilles.
Priser
Alle oppgitte priser er i norske kroner (NOK) inkl.25% MVA. Det eneste som kommer i tillegg på alle bestillinger er postens avgifter for frakt. Merk deg vi har fraktfri levering ved kjøp over kr. 1950,-. Dette gjelder ikke hvis varene blir returnert og kjøpet er under kr. 1.950,-
Å handle fra Høymyr Hesteutstyr er sikkert. All betaling skjer gjennom Klarna ckeck out. Du kan velge mellom å betale med kort, vips eller velge faktura.
FAKTURA BETALING GJENNOM KLARNA
Når du velger faktura («Betal om 14 dager») som betalingsmåte er det Klarna som håndterer dette.
Et fakturagebyr på 0 kr tilkommer per kjøp, månedsgebyret er på 45,- og renten er på 22 %.
Slik betaler du med faktura: Fyll inn alle opplysninger om deg selv, og din adresse. Opplysningene du oppgir her må stemme overens med det som står i folkeregisteret.
Velg betaling med Klarna «Betal om 14 dager». Fyll inn ditt fødsels- og personnummer. Dersom det er første gang du handler med Klarna, kan Klarna gjennomføre en kredittsjekk på deg.
Dette vil du bli varslet om i etterkant. Du skal innen 14 dager motta en faktura enten per post, eller per e-post, til den e-postadressen du har opplyst i din bestilling. Hvis betaling unnlates, legges det til et purregebyr på 64,00 kr og en forsinkelsesrente på 9,50 %. Vi ber om at alle spørsmål vedrørende faktura, forsinket faktura eller feil faktura rettes mot Klarna. Kontaktinformasjon finner du på https://klarna.com/no/support.
“Forsendelse”
Vi ekspederer alle bestillinger innen 24 timer etter at vi har mottatt den. Dersom det av en eller annen grunn skulle vise seg umulig, vil vi umiddelbart ta kontakt på e-mail for å si ifra, samt gi mulighet til å heve bestillingen. Vi sender alle pakker som pakkepost hos PostNord /Posten, dette for at det skal være mulig å spore pakken, samtidig som man på denne måten ivaretar sikkerheten på best mulig måte. Dersom du lurer på noe angående din bestilling, så er du velkommen til å kontakte oss. Vi er behjelpelige med pakkenummere osv.
Når du mottar varer fra oss vil det medfølge et angrefristskjema. Hvis du ønsker å returnere varen så må vi få beskjed om det innen 14 dager etter varens ankomst. Det medfølgende skjemaet fylles så ut og returneres til oss sammen med faktura og varen. Returporto betales av avsender og sendes med posten som en normal pakke uten postoppkrav. Ved bytte betaler kjøper for porto ved ny forsendelse.
“Trygghet”
Dersom det mot formodning skulle være en feil ved varen, returner den til oss med en kort beskrivelse av problemet. Oppgi også om du ønsker ny vare eller pengene i retur. Viktig: Dersom du ønsker pengene tilbake, husk kontonummer vi skal overføre beløpet til!
Når du handler for over kr. 1.950,- har vi fraktfri levering. Ønsker du å returnere varer og kjøpet blir under kr. 1.950,- vil du bli belastet for frakt kr. 149,-
Mer informasjon om kjøp og salg via Internett kan du finne på følgende steder:
KjøpslovenForbrukerrådet MarkedsføringslovenNsafe
Faktura gjelder som garantibevis.
“Utsolgte varer”
Om en vare er utsolgt, ber vi deg bestille på nytt om vi ikke gir deg beskjed om at vi vil ettersende så snart varen er på lager.
NB ved utsolgte varer på lager og disse bestilles inn igjen, tas det forbehold om prisendringer-/valutakurser, du får snarlig beskjed om prisendring er skjedd og om du da ønsker kansellere ordre.
Dersom du ønsker å returnere de kjøpte varer til oss, uansett om det gjelder angrerett eller feil på produktet, så send det til adressen:
Høymyr Hesteutstyr
Vollsveien 132
1358 JAR
NB. Varer kjøpt på salg byttes ikke.
Send ikke varer i postoppkrav, disse vil ikke bli hentet ut. Vi setter pris på om du sender med noen ord som og forklarer hvorfor du returner varen.
“Reklamasjon”
Du kan reklamere på en feil eller skadet varer innen 14 dager. Når du mottar varer fra oss vil det medfølge et angrefrist-skjema. Hvis du ønsker å returnere varen så må vi få beskjed om det innen 14 dager etter varens ankomst. Det medfølgende skjemaet fylles så ut og returneres til oss, sammen med varen. Vilkår for at varene skal kunne byttes, er at de er ubrukte, orginalinnpakningen er uskadd og faktura/returnota fylt ut. Om returen gjelder en reklamasjon, må varen være rengjort og vasket. Disse regler gjelder uten unntak. Send tilbake pakken i orginalinnpakningen godt pakket med betalt returfrakt. Pakken må ikke sendes mot postoppkrav.Skadede varer/Feillevering.Om du oppdager at en vare er skadet ved levering, eller at Høymyr Hesteutstyr har sendt deg en feilaktig vare, kontakt vår kundeservice på tlf. 47758240. Send aldri tilbake varer mot postoppkrav. Eventuell tilbakebetaling gjøres til bankkonto som oppgis på returnota, ellers vil bankenes gebyr på kr. 50.- fratrekkes.
“Uutløste pakker”
Vi er dessverre nødt til å fakturere for pakker, som ikke blir hentet ut innen fristen. For tiden beregner vi et gebyr på 350 kroner, dette er for å dekke de utgiftene som påløper ved porto/returporto og pakking.
Firmaer, rideklubber og AS kan søke om å få bli fakturakunde hos Høymyr Hesteutstyr med kreditt. Ring oss for ytterligere informasjon.
Dersom du fortsatt lurer, så er du velkommen til å ta kontake med oss på en av følgende måter:
E-mail:butikken@stallhoymyr.no
Eller du kan sende oss brev eller telefon på følgende adresse:
Høymyr Hesteutstyr
butikken@stallhoymyr.no
Toresplassveien 50
3538 Sollihøgda
Tlf. 47758240